1.strelec >> p=0.89; % pravdepodobnost ze trafi ciel >> n=100; % pocet opakovani na postup >> for k=0:n % od 0 lebo bud trafi 0 alebo 1 alebo 2 ....alebo 100 >> x(k+1)= factorial(n)/factorial(k)/factorial(n-k) * p^k * (1-p)^(n-k);% pravdepodobnostni vektor pre k trafeni terca >> end % koniec cyklusu >> prpostupu=sum(x(91:n+1)); % pravdepodobnost ze postupi cize trafi aspon 90 tercov >> m=50; % pokec opkovani vo finale >> for j=0:m % zase od 0 lebo trafi 0 alebo 1 atd >> y(j+1)= factorial(m)/factorial(j)/factorial(m-j) * p^j * (1-p)^(m-j);% pravdepodobnostni vektor uspechu vo finale >> end % koniec cyklusu >> prvyhry=y(51); % pravdepodobnost ze vyhra lebo potrebuje trafit presne 50 tercov >> praspon3=sum(y(48:51)); % pravdepodobnost ze bude apson treti od 48 lebo treti mal len 46 trafenych 2. kvantily >> f=inline('x+1'); %zadefinuje funkciu f, aby bola funkcia hustoty tak jej integral musi byt rovny 0 >> a=quad(f,0,1); %zintegruje funckiu na intervale 0,1 >> f=inline('(x+1)/1.5'); %dodefinuje funkciu...a treba zadat cislo co vyslo !!!! >> syms s; %symbolicka premenna s >> F=int(f(s)); %integral funkcie f >> F=inline('(x+1)^2/3'); %distribucna funkcia podla toho ako vysiel integral funkcie F!!! >> fx=inline('x.*(x+1)/1.5'); %funckia x*f >> EX=quad(fx,0,1) %stredna hodnota spojitej funkcie cize integral x*fx na danom intervale >> fxv=inline('x.^2.*(x+1)/1.5'); %funkcia x^2*f >> varx=quad(fxv, 0, 1)-EX^2; %varianca kedze je to integral >> p25=quad(f,0,0.25) %25%kvantil >> p50=quad(f,0,0.50) %50%kvantil >> p75=quad(f,0,0.75) %75%kvantil >> Fq=inline('2*log(x+1)-0.5'); >> q05=fzero(Fq, 0) http://goo.gl/1NQkO